חומצות שומן מסוג אומגה 3 חיוניות להתפתחות המוח ולפעולתו התקינה.
חומצות שומן אלו נמצאות בדגים מסויימים, וחסרות בתזונה המערבית המקובלת.
מחקרים רבים הוכיחו את חיוניותם לתפקוד עצבי תקין, ולמצב רוח טוב. תוספת של אומגה 3 הוכחו כמשפרות מצבי דיכאון, ומשפרות תפקודים של ADHD/ADD.
באוגוסט 2011 התפרסם בעיתון ה-Journal of the American Academy of child& Adoledcent Psychiatryמחקר רחב היקף, בו נסקרו 10 מחקרים שבוצעו על כ 700 ילדים במרכזים רפואיים שונים בעולם.
החוקרים מצאו כי התסמינים (סימפטומים) של ADHD בילדים שטופלו באומגה 3 פחתו במידה קטנה אך משמעותית.
אומגה 3 אינו יעיל כמו התרופות, אך אין לו תופעות לוואי, ומאידך יש לו יעילות מסויימת, לכן הטיפול בו מומלץ. לצפיה במחקר באנגלית